20 Ağustos 2010 Cuma

oruç..

hiç bir şekilde kimseyi yargılamıyorum. mesaj verme kaygım da yok. söyliyim de :P

bu ramazan bir farklı düşündüm orucu. belki bu ramazan daha zorlandım ve kendimi sorguladım. geçen bir arkadaşım(canım benim) bir şey söyledi: oruçlu bi insan karşısındaki oruç tutmayan birinden saygı beklememeli. eğer oruç nefis muhasebesiyse bir bakıma ve anlamaksa açları. durup düşünmeli. evet kimbilir ben de açların susuzların önünde karşımdakini hiç düşünmeden yedim, içtim. ve benim bu halim belli bir saatle sınırlı. onlarınsa suyu yemeği vaat eden tek bir dakikaları bile yok. ve ekledi bence her müslüman ramazan dışında gizlice oruç tutmalı. kesinlikle haklı. ben de sevmem oruçlu birinin hiddetlenerek saygı beklemesini. ama oruç tutmayan birini gördüğümde hiç bu şekilde düşünmemiştim.

bazen tuttuğum orucun kabul olup olmadığı hakkında endişelere kapılıyorum. ya her şey boşu boşunaysa. ya kabul görmezse diye. ama sonra farkediyorum. Allah'a duyduğum o muhteşem büyük sevgiyi. yani burda 10 adım ilerdeki buzdolabının içinde soğuk su dururken bense şu sıcak ağustos günü susuz kalmayı tercih ediyorum. bunu bana yaptıran sadece sevgidir. herkese de öyledir. böyle düşününce daha bir rahatlıyor içim. niye insanlar önlerindeki nimete aslında ihtiyaçları varken yüzçevirsinler ki. bu yüzden oruç tutanları görünce sanki akrabamı görmüş gibi oluyorum. ayrı bir kan çekiyor. hele artık oruç bilinci seyrekleşmişken. ramazanla gelen iftar sahur reklamlarına da bayılıyorum. niyetleri sadece dikkat çekmek ve para kazanmak olsa da. yapımcılar ya da oyuncular oruç tutmuyo olsa da. değer verdikleri için ve bunu devam ettirdikleri için. sevilmeye değer işte.

ve ramazanın getirdiği ayrı bir canlılık oluyor. sultanahmet ve civarında özellikle. o panayıra bayılıyorum. :) pamuk şekerdir macundur hepsi ramazan da ayrı bir güzel oluyor. hani ramazan dışında belki aramam macunu ama ramazan gelince bi yiyelim diyorum :D bu sene daha nasip olmadı ama geçen yıl baya gitmiştim. bu arada sultanahmete gelen hatay künefecisine mutlaka gidin. yediğim en iyi künefelerden ve istanbulda hiç şubesi yok. zaten önündeki kuyruktan anlarsınız :) gerçi bu yıl biraz değişik olucakmış panayır yerleşimi. beyazıta standlar falan kuruluyodu en son.bitmeden ramazan bi görmek lazım :D acaba diğer illerde nasıl? istanbul her konuda olduğu gibi ramazan için de ayrı bi özel ama mesela izmirde nasıl hissediliyor? iftar vakti sokaklara çöken ıssızlık orda da var mı? restoranlarda ayrı iftar menüleri oluyor mu orda da? neyse ne canım benimki de soru :D

ve dearcım iftara kadar Allah kolaylık versin. haydi görüşürüz.. :D

1 yorum:

  1. ramazan her haliyle güzel be betülüm...yalova'da da çok güzel...meydana ramazan şehri kuruldu, aklına gelebilecek her eğlenceden var ramazana ait...canlı müzik mi dersin konser veren sanatçılar mı dersin...a bi de bu güzel şirin şehrin yanına kurulan kamikazeyi de unutmamak lazım...anlıycağın ramazan yine her zamanki ihtişamıyla geldi...hoşgeldi... :)

    YanıtlaSil